דיני חברות

כל חברה על פי החוק הישראלי חיבת להיות רשומה אצל רשם החברות, ומתוקף חוק זה נגזרים דיני החברות. דיני חברות הם חלק בלתי נפרד ממשפט הישראלי, אשר עוסקים בנושאים הבאים: המהות המשפטית של חברה, חובות, זכויות, אינטרסים של בעלי תפקידים וכדומה. חשוב לדעת כי כאשר חברה עוסקת בכל דבר הקשור לדיני חברות, הן בתהליכים עסקיים, חתימת חוזה, וכו', יש לה צורך בלווי משפטי של עורך דין כזה, שמתמחה בדיני חברות.

מה תפקידו של עורך דין המתמחה בדיני חברות?

תפקיד עורך הדין הוא ללוות את החברה דרך כל הפעילות העסקית שלה, ולקשר בינה לבין הלקוחות לבין רשויות המדינה. דינים אלו מאפשרים לחברות ותאגידים לבצע עסקאות כלכליות באופן חוקי, שיאפשר להגן על הזכויות של כל המעורבים בדבר.

אם כך ניתן בהחלט לומר שפעילות של עורך דין, המתמחה בדיני חברות כוללת הכוונה וליווי של הפעילות העסקית של החברה או התאגידים. עורך הדין מלווה את החברה בבקשת פעולות, ומול מגוון רחב של גורמים שבאים  איתה במגע, לדוגמא, עורך דין יכול ללוות עסקאות בין חברות. התפקיד שלו אינו כולל רק ליווי, אלא הוא מנסח חוזה עסקי, מייצג את החברה בארץ ובמדינה זרה, מייעץ לחברה על אופן ההתנהלות הראוי מול הלקוחות שלה.

חלק מתפקידיו גם לסייע בהקמת חברה חדשה, וללוות אותה באופן משפטי. כמו כן במקרים שיש צורך בפירוק חברה קיימת חלק מהתפקיד של העורך דין הוא לעזור בפירוקה ולהיות אחראי על הצד המשפטי. תפקיד עורך הדין במקרה זה חשוב מאין כמותו, משום שהוא יכול לשמש במספר כובעים במסגרת תפקידו. הוא יכול להיות גם המפרק הרשמי של החברה, גם מייצג של הנושים מול החברה.

מעבר להקמת חברות, פירוקן, ולווי משפטי של חברה קיימת. עורך הדין עוסק בתחום נוסף והוא הסדרה משפטית של דיני החברות, הכוללים ייעוץ וליווי בנושא רכישת חברות, ייעוץ וליווי בנושא של מבנה חברות. מייעץ בנושא של פעילות חברות, ועוד. וכמובן התפקיד העיקרי, שכל עורך דין מבצע בכל תחום, ייצוג בבית משפט מטעם החברה.

חשיבות של שכירת שירותי עורך דין המתמחה בדיני חברות?

עורך דין, המתמחה בדיני חברות, אחראי על ליווי משפטי של כל פעילות החברה, ואחראי על ליווי החברה בכל הצעדים הכללים והמשפטים שלה. ברגע שיש את הליווי הזה, החברה  יכולה לחסוך כסף רב, על טעויות בניהול החברה, אשר גוררות חיובי קנסות.

אלו שירותים ניתן לקבל מעורך דין שמתמחה בדיני חברות?

עורך  דין, המתמחה בדיני חברות, יכול לתת לחברה או תאגיד את השירותים הבאים:

  • ליווי משפטי כאשר רוצים להקים חברה או תאגיד.
  • עורך דין מייצג את החברה בהסכמים כמו חתימת חוזה, רכישת חברה, קניית מניות וכדומה.
  • עורך דין מייצג את החברה במקרים, שבם יש סכסוכים בתחומים הבאים: בקשות פירוק חברה, תביעות קיפוח, וכו'.
  • הכנת דו"ח והגשתו לרשויות בנושא דיני חברות ותאגידים.
  • מייעץ ומסייע במילוי דין וחשבון ודיווח עבור רשם החברות.

כאשר חברה מגיעה למצב שהיא נאלצת לעבור פירוק מרצון או שלא מרצון. היא צריכה את השירותים של עורך דין לענייני חברות.

 

דילוג לתוכן